Richting Morgen met nieuwe campagne en nieuwe rolmodellen vanaf 11/11 op radio en tv

Filter items
Nieuws
8 november 2013

Van uitlaatgassen tot chocolade

logo richting morgenSamen met het communicatiebureau RCA werd er gewerkt aan een vervolg van de mediacampagne ‘Richting Morgen’ om wetenschap, technologie en innovatie meer onder de aandacht te brengen bij het brede publiek en jongeren. ‘Richting Morgen’ is een oproep aan iedereen om open te staan voor de mogelijkheden van wetenschap, technologie, creativiteit en innovatie en zich hiervoor te engageren. Voor de campagne Richting Morgen 2013 werden 4 nieuwe rolmodellen geselecteerd, 2 vrouwen en 2 mannen. 

 

Lennart Joos is als winnaar van de facebookwedstrijd Richting Morgen het digitale rolmodel. Hij zal vooral aanwezig zijn op de Richting Morgen facebookpagina, Twitter en de website. Lennart werkt ondertussen aan de University of California in Berkeley aan zijn doctoraat. Met zijn onderzoek naar materialen die CO2 kunnen filteren uit uitlaatgassen, wil hij bijdragen tot de ontwikkeling van technologieën die de uitstoot van broeikasgassen kunnen verminderen.

Julie Van Tongerloo is een vrouw met veel talenten. Ze is bio-ingenieur van opleiding en houdt zich professioneel bezig met de moleculen van cacaobonen. Daarnaast zingt ze met hart en ziel de pannen van het dak. Julie verkondigt haar passie voor wetenschap en innovatie in een tv-spot en advertentie.

Net zoals Folke Lemaitre. In zijn tv-spot krijgen we een blik te zien van de succesvolle carrière die hij als computerwetenschapper op minder dan 10 jaar tijd heeft afgelegd. Hij is ondertussen CEO van een bedrijf dat een uitgekiend monitoringinstrument voor sociale media heeft ontwikkeld. Zijn succes heeft hij te danken aan zijn honger naar nieuwe inzichten en zijn durf om te experimenteren.

Manon Vercammen, eveneens met een eigen tv-spot en advertentie, heeft een nieuw medisch instrument ontwikkeld. Dit microchirurgisch instrument, Neurobi, is een combinatie van een pincet en schaar. Haar creativiteit in combinatie met haar technische kennis heeft haar een hoofdprijs opgeleverd. Manon won dit jaar de James Dyson Award, een nationale designwedstrijd voor de ‘nuttigste’ uitvinding.

De campagne loopt vanaf 11 november 2013 en zal verschijnen op tv (Eén, Canvas, VTM en Vier), radio (Radio2, Qmusic, Stubru) en in Metro en Klasse voor Ouders.

Dag van de wetenschap

In het kader van de campagne ‘Richting Morgen’ wordt op zondag 24 november 2013 op initiatief van Ingrid Lieten de derde editie van de Dag van de Wetenschap georganiseerd. De dag wordt gecoördineerd door Technopolis® en mede-georganiseerd met de associaties van de Vlaamse universiteiten en hogescholen, wetenschappelijke instellingen en verenigingen, musea, bedrijven en federaties. Zij tonen hun wetenschappelijk onderzoek en technologische innovaties op verschillende locaties in Vlaanderen aan de hand van workshops, interactieve activiteiten, demonstraties, lezingen en tentoonstellingen op 75 locaties. Op die manier geven zij inzicht in wetenschap en technologie en enthousiasmeren ze voor de ontwikkelingen en praktische toepassingen ervan in het dagelijkse leven. Meer info vindt u op www.dagvandewetenschap.be.

Meer info

 

Deel deze pagina

  • Vond u wat u zocht?

Laatste tweets